2009. szeptember 11., péntek

A továbbiak


A vizsgálatok eredményével a kezünkben ellátogattunk a dokihoz. Mivel KáeM vizsgálata csak múlt csütörtök délre sikeredett, így nem nagyon akartam előre időpontot kérni, aznap estére. S milyen jól tettem, mert az eredmény csak másnap délutánra lett meg.


Azért nyilván türelmetlenek voltunk, így felhívtam a dokit, hogy mégis fogadjon a klinikán vagy legalább mondjon valamit. Utóbbit választotta és közölte, KáeM leletére, hogy gratulál a jó eredményhez. Az enyémnél már ugye nem volt ilyen jó a helyzet mondta, hogy akkor következő csütörtökön találkozunk és megkapom a gyógyszeremet.


18:10re kaptam időpontot az asszisztenstől – aki egyébként sokat változott előnyére az elmúlt időszakban – 40 perccel korábban érkeztünk, s így pontosan 18:10-kor jutottunk be a rendelőbe…hát igen, az időbeosztás még mindig nem tökéletes:P De mivel a doki az, hát maradunk.


Mosolyogva fogadott, ahogy mindig is szokott. Ránézett a leletekre, majd megkérdezte, hogy nos akkor szerintünk ez mit jelent. Levezettük neki, hogy KáeM esetében azt, hogy S-es (Superman-es) pólóban tekernek az ebihalak. Az én esetemben pedig azt, hogy a szervezetem belülről oldja meg a fogamzásgátlást.

Helyeselt, majd levezette, hogy persze azért 100%-os védelemként nem lehet felhasználni a magas prolaktin szintet, ahogy ezt majd a szoptatás kapcsán el is fogja mondani. Ismét kérdezett, hogy szerintünk mi a teendő, megbeszéltük, hogy google a barátunk, így tisztában vagyunk vele, hogy egy Bromocriptin nevű gyógyszert fog felírni, ami jól leviszi a prolaktin szintemet, így meg lesz peteérésem, aztán jól teherbe esem. Megdicsért, hogy okosan használjuk a netet (már most jelezte finoman, hogy a kismama oldalakat, csak fenntartásokkal olvassam majd és mindenképpen beszéljünk majd minden felmerül dologról) (egyébként közben folyamatosan beszélgettünk – főleg KáeM és a doki – a doki új Apple MacBook Air laptopjáról, ami szokatlan módon ott figyelt az asztalon). Megkérdezte még, hogy milyen határidőt adunk magunknak, mert természetesen előfordulhat, hogy ezen kívül is van még akadályozó tényező, abban maradtunk, amiben az elején, amikor úgy érezzük, hogy kudarc, akkor megyünk ismét, de inkább nem sokára a pozitív teszttel:) Ismét 8000 forintot hagytunk ott nála, bár most csak beszélgettünk, nem volt semmilyen vizsgálat. (Most megnéztem, hogy pontosan mik és milyen áron vannak kiírva: Konzultáció: 8000 – ez az alap, ezt mindenképpen fizeti a kedves páciens, ha bemegy az ajtón, a többi pedig hab lehet a tortán: Cytológia: 2000, Spirál felhelyezése: 3000, Ultrahang: 2000)


Megemlítettük még neki a SOTE II. – Andrológián elszenvedett szörnyűségeket is, amelyért meglehetősen hálás volt, s mondta, hogy továbbra is várja, hogy elmondjuk a kellemetlen tapasztalatokat, akkor is, ha azok rá vonatkoznak (na hát többek között hozzáállásának ezen része miatt vagyok hajlandó akár órákat is várni rá). Megbeszéltük vele, hogy ezentúl fel fogja ajánlani a pácienseknek, hogy van az ingyenes lehetőség, az általunk elmesélt buktatókkal, és van a fizetős.


A Bromocriptin egyébként a várakozásokkal ellentétben nem drága, támogatás nélkül 1516 forint az ára, én természetesen támogatással kaptam 303 forintért. Két dobozzal írt fel a doki és említette, hogy van pár mellékhatás, amiket nem sorolna fel, mert úgyis a fülemen jön ki, figyeljek és menjünk, ha úgy érezzük. Azért elolvastam miket is érezhetek…nem gyenge a gyógyszer. Adagolását tekintve abban maradtunk, hogy az első héten kétszer felet szedek (reggel és este), a második héttől pedig kétszer egyet a nagyon magas szintre tekintettel. Egyébként kiemelte, hogy a progeszteron szintem viszont már most tökéletes, s várhatóan a gyógyszer még emelni fog a szintjén, így azzal nem lesz gond:)
Írják mellékhatásként a fejfájást és az álmosságot…nos én ma (reggel már a második felet szedtem be) rettenetesen álmos vagyok és fáj a fejem is, de előbbit inkább a Jade cica éjszakai tevékenységének, utóbbit pedig az esős időnek tudom be, mint a gyógyszernek. De be fogok számolni a szedési tapasztalatokról.