2009. május 13., szerda

Ovulációs teszt(elés)

Ahogy már említettem többfélét is beszereztünk.



PG-53 – ovulációs törpemikroszkóp: többszörhasználatos, ami akár nyálból is megtudja állapítani a megállapítanivalót. Bővebb infó itt és itt.
Részletesebben a módszerről: Az ára 2459 forint volt, szerintem ahhoz képest, hogy az egyszer használatos is hasonló árban van, vagy drágább, teljesen korrekt.
Saját tapasztalatok: Biztos van olyan, akinek jól működik, de én nem tartozom ezek közé. Nyállal vizsgálódtam, de egyik vizsgált alkalommal sem sikerült felfedeznem semmit. Mondjuk, ha a hőmérőzés és a vizeletes teszt eredményéből indulok ki, akkor későn is kezdtem el nézegetni.




LH vizeletes teszt
Részletesebben a módszerről: Az általunk választottnak az ára 3960 forint volt. Amit mi igen borsosnak éreztünk. De mikor kibontottuk a dobozt megértettük. Kezdetnek kapásból 7 teszt van benne a megszokott 5 helyett, aztán minden tetszhez tartozott külön kis pohárka (én ennek nagyon örültem, mert nem tudtam miben is kellene felfognom a vizeletet). Mindegy tetsz egyenként volt csomagolva, külön kis csepegetővel.
Saját tapasztalatok: Magának a tesztnek a minőségével teljesen elégedett voltam. A saját figyelmetlenségemből adodóan ugyan érdemi eredményt nem sikerült ezzel sem megállapítanom, de ezt tényleg az én hibám volt. Családi vendégjárás miatt elpakoltunk minden babatervezésre utaló dolgot, így a tesztet is, s kicsit későn vettem elő, hogy elolvassam a használati utasítás, hogy mikortól is kellett volna tesztelni, mert hát megbíztam a neten talált számolgatós dologban (mint ez ekkor kiderült hiba volt).




Hőmérőzés – na ennek a leírásai annyira ijesztőek tűnt, hogy nem nagyon akartam nekiállni. Ugyanis nehezen tudtam elképzelni magam, amint ébredés után nem moccanok, hanem rögtön rácuppanok a hőmérőre. A cuppanás már csak azért sem túlzó, mert több oldalon a legjobb mérési pontnak a végbelet tartották. Na ez utóbbit azért kihagytam. Én személy szerint a számra szavaztam, KáeM a hüvelyi mérést támogatta, s segítséget ígért ebben, hát ez lett az üdvözítő.
Részletesebben a módszerről: Az egyik legismertebb módszer, amelynek lényege, hogy a ciklus második felében, a petefészekben termelődő progeszteron hatására az alaphőmérséklet néhány tized fokkal megemelkedik és ez az emelkedés egészen a menstruációig (vagy az előtte lévő 1-2 napig) fennáll. A hőmérőzést a ciklus első napján vagy a menstruáció utáni első napon kezdjük. Az alaphőmérsékletet mindig közvetlenül ébredés után mérjük (minimum 5 óra alvás után), még mielőtt az ágyból kikelnénk, lehetőleg minden nap azonos időben. Kizárólag testüregben (szájban nyelv alatt, hüvelyben, végbélben) mért hőmérséklet értékelhető. A szabályos görbén a ciklus első felében a hőmérséklet alacsonyabb, majd közvetlenül az ovuláció előtt hirtelen leesik (figyelem: ez nem mindenkinél történik meg). Az ovuláció után 24-48 órával a hőmérséklet hirtelen vagy fokozatosan megemelkedik és a ciklus második felében a hő pár tized fokkal magasabb a ciklus első felében mért eredményhez képest. Ha nem következik be a teherbeesés, akkor a menstruáció előtt egy-két nappal, vagy akár a menstruáció napján a hőmérséklet hirtelen leesik. Amennyiben a hőmérséklet fent marad, akkor jó esély van a terhességre. (forrás: babafalva.hu)
Saját tapasztalatok: A macerásnak tűnő leírások ellenére, KáeM hathatós segítségének köszönhetően messze nem olyan szörnyű. Mondjuk mikor anyósom nálunk vendégeskedett és csipogott a hőmérő, az nem volt annyira jópofa, de hát ez van. (nem tudja a babaprojectet egyenlőre, viszont egyterű a lakás) Mindenképpen hasznos hozzá egy gyors és jól működő digitális hőmérő. Viszont ezzel sem vagyok maradéktalanul elégedett, mert a kirajzolódott görbe nem hasonlított a leírásnak megfelelőhöz. Aztán ahogy a neten keresgéltünk megtaláltuk egy oldalon, hogy lényegében bármilyen görbével lehet teherbe esni és bármilyennel lehete meddőnek lenni, szóval erről ennyit. Nem is folytattuk utána az alkalmazását.


S összességében is arra jutottunk, hogy kapott egy esélyt a tudomány, de nem alkalmazzuk tovább a módszereket, legalábbis egyenlőre biztosan nem.