2009. szeptember 2., szerda

Hormonteszt

Avagy így kellene működnie a magyar egészségügynek. Mert hogy azt kérte a doki, hogy a ciklus 21. napján menjek, ezt igyekeztem pontosan betartani, nem is volt nehéz, mert kaptam időpontot a célnapra. Nagyon kedvesek voltak a telefonban, kérés nélkül mondták, hogy mennyit kell majd fizetni. S ma reggel mikor odaértünk is csak az okozott apróbb megdöbbentést, hogy egy ipartelepszerűség kellős közepén volt az egyébként nagyon szépen és igényesen berendezett és tökéletesen felszerelt labor (mint később megvilágosodtam az elhelyezkedés oka az lehet, hogy nem csak orvosi diagnosztikával foglalkoznak, hanem egyébbel is, ahogy ez a belinkelt oldalon is látható). Pontban időre érkeztünk, nem is kell várni semmit, felvették az adataimat, megkérdezték, hogy kérek-e számlát (nem nekem kellett könyörögnöm, hogy ugyanmár legyen olyan kedvesek és állítsanak ki számlát), fizettem (3.900 forint- ami kicsit ugyan több az elözőleg telefonon mondottnál, de nem jelentősen, telefonban 1900/vizsgálatot mondtak), felírák az e-mail címemet, mert hogy az eredményt ma délután e-mailben már küldik is, s már mentük is be, bökdösésre. Pillanatok alatt gyakorlott kézzel vette le a hölgy az egy adagnyi véremet. S 15 perccel később már a kocsiban is ültünk ismét és suhantunk dolgozni:)


Mikor a nődokinál várakozunk szoktam mondani KáeMnek, hogy amíg nincs pocak is pontosan látható, hogy ki a kismama (vagy ki szeretne az lenni) és ki jött csak normál vizsgálatra, mert előbbi csoportnak van mappája. Hát most már nekünk is van mappánk, bár bevallom egy röpke pillanatig gondolkodtam, hogy laptoppal fogok járni, úgy, hogy bescannelek minden papírt, de aztán ezt elvetettem, mert még nem tart itt a technika, hiszen egy csomó orvosi lelet papíron is olvashatatlan, hát még milyen lenne scannelve.
Persze nem bírtam ki, rákerestem a neten a hormon normál értékeire. Itt találtam az adatokat:




Az én értékeim:


Mivel ezeket az értékeket a fentiek és az eddig információim fényében nem is nagyon tudom értelmezni, így az értékelés marad az orvosra, remélhetőleg minél előbb. (Persze sejtjük a jelentését, de a végsőt nyílván a doki fogja kimondani, arról nem is beszélve, hogy van még egy vizsgálat, aminek kiváncsiak vagyunk az eredményére.)
A magas prolaktin szintről itt található egy összefoglaló.