2013. február 6., szerda

Homeopátia - utoljára

Éreztük mi, hogy ez valami humbug. Igazán sosem sem hittünk benne, mint már említettem, de mivel működni látszott, hát használtuk. De a málnaszörpre emlékező óceán leverte a lécet teljesen. Avagy a cikk elolvasása után inkább arra jutottunk, hogy ezért kár pénzt kiadni (mindezt azután, hogy éppen ma vettünk egy adagot a beteg Zsebinek)…mert hát víz a csapból is folyik (jó minőségű, elvégre bevizsgáltattuk), placebónak meg szölőcukrot is tudunk használni:P 

De azért a cikk kedvenc mondatait idebiggyesztem, mert amellett, hogy megdöbbentett, azért jól is szórakoztam a szerző stílusán:)

"A hígítás mértékét a következőképpen lehet érzékeltetni: öntsünk az Atlanti-óceánba egy kávéskanálnyi málnaszörpöt, majd egy idő után az óceán egy másik pontján vegyünk ki a vízből szintén egy kávéskanálnyi mintát, és ez lesz a homeopátiás szer. Az óceán őrzi a málnaszörp emlékét."

"Fogjunk egy pézsmakacsát, vegyük ki a máját és a szívét, majd daráljuk le (csak tippelni lehet, hogy miért éppen ezt a két szervet). A szív a szeretet, a máj pedig a méregtelenítés szimbolikája, így asszociálhatók a gyógyítással. Az agy viszont az intelligencia helye, ezért nyilván nem adekvát itt."


"Hígítsuk homeopátiásan „egy per végtelen” közeli koncentrációra a szervzúzalékot, és kész az Oscillococcinum nevű termék."

"Egyetlen kacsamáj ilyen áron nem kelt még el a Földön. És itt most feltételeztem a jóhiszeműséget, mert ugye csak a víz emlékszik rá, hogy valóban kacsamáj volt-e a szubsztanciaforrás."

Félreértés ne essék senkit sem akarok lebeszélni ezen szerekről (rábeszélni sem akartam soha….hogyan is, ha magam sem hittem bennük), csak gondoltam, ha már írtam róluk korábban, hát megírom azt is miért is kerültek ki a gyógyszeres kosarunkból. 

És az is itt kell álljon, hogy a fentiektől függetlenül tényleg volt olyan szer ami működött, de akkor inkább ne álljunk neki boncolgatni, hogy hogyan/miként/miért.