2012. szeptember 27., csütörtök

Gyermekjóléti Szolgálat

Hát ez egy vicc…szóval tényleg kijöttek, ahogy a védőnő mondta, bevallom nem gondoltam, hogy ilyesmikkel töltik a drága idejüket, persze a közszférában kicsit más a drága idő fogalma:P 

Szóval jöttek, bejelentés nélkül. Bejutottak a kapunk, ahol nincs kapucsengő, s ha már ezt sikerült nekik, gondolták milyen mókás dolog becsengetni egy kisgyerekes lakásba…mert egyrészt ezt tudták maguktól is elvégre ezért jöttek, másrészt diszkrét tábla is jelzi az ajtón, hogy Baby on Board. Sebaj beengedtem őket - két nagyon csinosan felöltözött hölgy volt - bár utólag jutott eszembe, hogy valami igazolványt kérhettek volna, hogy ők bizony tényleg azok, akiknek mondják magukat. (Sokan nem tudják, de kis hazánkban magánterületre, csak hatósági engedéllyel és hatóság mehet be "meghívás" nélkül) 


Nagyjából 5 lépésnyi távolságra jöttek be (avagy a gyerekszoba és egyéb helyiségek tele lehettek volna a gyermeket veszélyeztető eszközökkel), elmondták, hogy azért jöttek, mert lemondtam a védőnői látogatásokról és nekik ellenőrizni kell, hogy van-e valami veszélyeztető tényező. A lemondó levél nem volt náluk, papír - amire jegyzetelni tudtak - nem volt náluk, a gyermek nevét nem tudták, az én telefonszámomat sem, s méretes pocakom láttán megkérdezték, hogy akkor ugye jól látják, hogy jön a második…nem wazze dinnyét csempészek. :S Fogalmuk sem volt róla miről is mondtam le, hogy erre törvényileg jogom van - mert szerintük nincs - meg úgy egyáltalán teljesen mértékben felkészületlenek voltak. Elbeszélgettünk vagy 15 percet, elkérték a gyerek kis könyvét (lobogtatva, hogy hát itt védőnői pecsét is van és kell is legyen szerintük később is), megadtam a gyerekorvos elérhetőségét, kicsit próbáltam finoman jelezni, hogy mégis miről mondtam le és az milyen törvényi lehetőség alapján. Elkérték a telefonszámomat, majd távoztak.

Ezután gyors telefon KáeMnek - hivatalnokokban és orvosokban (is) verhetetlen mindjárt intézkedett is. Szegény hölgyike, ma biztos nem lesz jó napja, mert hogy KáeM pontosan tudta mit kell mondani, honnan kell idézni:) 

Kíváncsian várom, hogy lesz- újabb fejlemény az ügyben, de mindenképpen érdekes, hogy a törvényekkel senki nincs tisztában….pedig jogállamban élünk vagy mi, jogokkal és kötelezettségekkel, avagy szabad országban szabad ember azt tesz amit szabad:D (S még véletlenül sem azt, amit akar:P) - Hát ennyit legalább megtanultuk gazdasági etika órán…vagy valami ilyesmi volt a tantárgy neve:)