2011. október 21., péntek

Pelenkázótáska

Most hogy már lassan három hónapja használjuk ideje, hogy felkerüljön mind a tartalma, mind a tapasztalatok.

Én valószínűleg azon ritka anyukák közé tartozom, aki nagynak érzi a pelenkázó táskáját. Legalábbis az általános napi használathoz. Szerintem kéne egy spéci mama táska...ami tulajdonképpen két táska, ami középen összecipzározható, egyik fele az anyuka kézi táskája, a másik fele pedig egy mindennapos pelenkázó táska. Az Aventes táskánkat nagyon nem tudom megtölteni, pedig elég sok dolgot belepakoltam, de nézzük, hogy szerintem mi kell egy pelenkázó táskába...olyan esetre, amikor csak néhány órára (esetleg egy napra) megyünk el itthonról:

Avent kipakolva
- Pelenka 3-4 db
- Popsitörlő 1 kisebb csomag
- Popsikrém 1 kis doboz (Valamelyik ajándékcsomagban volt egy kis doboz sudokrém, ezt tettem a táskába, ha nagyon fogy, akkor lehet utántölteni)
- Váltóruha 1 szett
- Baba víz 1 üveg
- Tartalék játszó cumi 1 db
- Kézfertőtlenítő gél 1 kis üveg
- Textil pelenka 2-3 db
- Cumi melegítő (autós) 1 db
- Tápszeres cumi forró vízzel feltöltve az aktuális fogyasztásnak megfelelő mennyiségű vízzel a cumisüvegmelegítőben melegen tartva
- Tápszer (légmentesen zárható kis dobozban) mennyiségre annyi, amennyi a fenti adaghoz kell (ha hosszabb időre megyünk és előfordulhat, hogy közben még egyszer megéhezik, akkor pluszban még egy méretesebb adag, kiegészítve felforralt és steril üvegbe töltött vízzel - ez hőtárolós tartóban van és forrón visszük el, így többnyire fél napig megfelelő a hőmérséklete)
Pelenkázó alátét és zacskó a koszos pelenkának része a pelenkázó táskának alapból.

A vízzel/teával megtöltött cumija mindig a kézi táskába kerül, ahogyan egy plusz textil pelenka is. Illetve a hordozójában van eleve mindig egy textil pelenka, és természetesen takarót is hordunk magunknál, mindig az időjárásnak megfelelő vastagságút.

Biztosan változik majd még a táska tartalma, ahogyan Zsebi nagyobb lesz, de egyenlőre ez tökéletes összeállításnak tűnik. Na de majd jön az update, ha esetleg változnak a tapasztalatok.

S akkor megalkottam a saját Mama táskámat...vételeztem a kék-fehér csikosban ákciósan két táskát, egy nagy zsákszerűt és egy kicsi színházi jellegűt. Tartalomra a nagyba került a baba kelléke (pelenkázási, etetési kellékek), a kicsibe pedig az én dolgaim (pénztárca, telefon, kocsi papírok). De hosszabb távon nem vált be túl jól, mert a zsákszerűségből adódóan elég nehéz volt gyorsan és hatékonyan megtalálni a dolgokat, még azzal együtt is, hogy erősen szeparáltam benne különböző tárolókba a különböző dolgokat. S hát a babakocsira sem lehetett sehogyan felapplikálni, elvégre nem erre készült.

Lakóparki sétára készülve
Jaaa és akkor még illik megemlíteni, hogy a napi - lakóparkkerülő sétára - egy újabb táskám van, amiben egy darab textil pelenka, egy csomag pzs és egy kicsi csomag nedves törlőkendő van állandó tagként, s induláskor belekerül a teás cumi, a pénztárcám, kulcsaim és a telefonom:)

És a harmadik, de most már tutira utolsó verzió. El kellett jussak oda, hogy ahová előtte már jó néhányan...hogy már megalkották a tökéletes Mami táskát...allerhand a márkaneve és kicsit sem olcsó, viszont cserébe tökéletes. Mindennek van benne hely, és mégsem néz ki úgy, mint egy utazótáska. Én az alábbit választottam, az alábbi tartalommal töltöttem fel:) Kisebb Budapest és környéke és nagyobb szülői látogatás alkalmával is beteszteltük és tényleg tökéletes, kéznél van minden. Egy dolgot tennék még bele, vagyis inkább rá, anyuka telefonjának egy külön zsebet kívülre, de ez tényleg csak kukacoskodás.

Allerhand kipakolva...
Szóval a belső tartalom:
- Pelenka 3-4 db
- Popsitörlő 1 kisebb csomag
- Popsikrém 1 kis doboz (Valamelyik ajándékcsomagban volt egy kis doboz sudokrém, ezt tettem a táskába, ha nagyon fogy, akkor lehet utántölteni)
- Váltóruha 1 szett
- Baba víz 1 üveg
- Tartalék játszó cumi 1 db az erre kialakított kis tárolóban
- Kézfertőtlenítő gél 1 kis üveg
- PZS 1 csomag
- Kézi orrszívó 1 db
- Textil pelenka 2 db
- Cumi melegítő (autós) 1 db
- Tápszeres cumi az autós melegítőben 1 db
- Tápszer 1 zacskó
- Forró víz 1 üveg (kb. 4 dl az üveg) a táskához tartozó hőtárolós részben
- Teás cumi a táskához tartozó hőtárolós részben
Pelenkázó alátét és zacskó a koszos pelenkának része a pelenkázó táskának alapból.

...bepakolva:)
Az első nagy és a hátsó kisebb zsebben pedig elférnek az én cuccaim: pénztárca, telefon, kulcsok, kocsipapírok és ilyen egyéb apróságok. + egy ici-pici nesszeszer még bent van Zsebi cuccai között, abban mindenféle nőcis dolgok vannak;)

KIEGÉSZÍTÉS:
Érkezett hozzám egy pontosító kérdés a fenti táskára és gondoltam, ha már ilyen adatokat is tudok, nem mulasztom el a megosztását:
Szóval a táska konkrét típusa: allerhand Fiona
Tartozékok: 
- 2 db tépőzáras, lecsatolható bélelt cumisüveg/bébiétel tartózseb (ebből én csak az egyiket tartom benne a teás cuminak, a tápszeres cumit még mindig az autós melegítőben tartom)
- pelenkázó alátét (30 x 55 cm) 
- karabinerrel becsatolható termo üvegtartó (ebben nálam a forralt víz utazik)
- karabinerrel becsatolható játszócumi tartó 
- karabinerrel becsatolható mobil tartó (én ebben nem a telefonomat tartom)
- átlátszó cipzáras tasak (ezt egyenlőre kiszedtem, mert nem találtam még ki mi legyen benne)
- elsősegély tartó (ezt egyenlőre kiszedtem, mert nem találtam még ki mi legyen benne) 
- 10db biológiailag lebontható zacskó 
A kivehető tartozékokon kívül nagyon jó kis zsebei vannak: elől egy cipzára nagyobb, hátul egy hosszú kicsi (vízzárós). Belül egy nagyobb cipzáras, aztán gumipántok és sima zsebek.
Megpakolva nekem 3,5-4 kiló maximum (megmértem a baba mérlegen, szóval elvileg elég pontos az adat:))

Szóval ez a verzió lett a tökély akár egész napos kirándulásokra is, a lakóparki sétákhoz és fél órás elugrásokhoz pedig maradt a fenti kis tatyó.