2010. december 13., hétfő

Hétről-hétre – 5. hét

Tudom, hogy ezer és egy oldalon meg lehet találni az általánosságokat a terhesség egyes heteiről (ha időközben találok meg érdekes információt ki fogom egészíteni a bejegyzéseket ezekkel, ahogy reményeim szerint fotókkal is a pocakomról az egyes heteknél...már ahol nem felejtünk el fotózni), de mégis jól esik nekem is leírni:) Szóval akkor hetenként jönnek a tudnivalók....amiket én megjegyeztem, fontosnak tartottam. (Esélyem sincs egyébként elmulasztani bármit is, mert a letöltöttem az iPodomra a Kismama magazin ingyenes alkalmazását - ez itt a reklám helye is.) A hetekhez kapcsolodó lila hátterű – nem túl kidolgozott - fotók egyébként ebből az alkalmazásból származnak a további illusztrációként használt képeket az alábbi oldalról kerítettem, mert olyat szerettem volna, ahol jól látható a méretbeli változás is;)
Az első négy hétről nem igazán látom értelmét értekezni, írni. Szóval kezdjük az 5. héttel. Mindig az adott hét megkezdésének első napjára teszem a bejegyzést.



Baba
Már kialakult az agy három része, a légzőrendszer és az emésztőrendszer is fejlődni kezd. A szív munkára kész…az ötödik hét végére verni kezd. A baba (embrió) halacska formájú testét erek hálózzák be, a keringési rendszer az első ami működni kezd. Már sejteni lehet hol lesz a szeme, orra, szája, pedig még csak akkora, mint egy szezámmag (a petezsák almamag méretű).


Mama
Annyit már biztosan érezni, hogy valami megváltozott. A koraterhesség legjellemzőbb tünte a gyakori pisilés, főként éjszaka. Előfordulhat, hogy a émelygés is megkezdődik már.