2009. április 1., szerda

Tudatos tervezés segédlettel

Mint az a korábbi bejegyzésekből már bizonyára kiderül, mi eléggé tudatosan tervezzük a baba dolgot. Tekintettel arra, hogy a nőgyógyász meglepődött a kérdéseinken, úgy gondolom, hogy ez nem annyira gyakori.
A tervezés a beszélgetéssel kezdődött, a mikor is vágjunk bele témával. Ezt már kiveséztem. Ezután jött az, hogy mit is lehet ma Magyarországon tenni, egy tudatos párnak. A nőgyógyász egyértelmű volt, ahogy az internet böngészése is. Fórumozásba nem akartam belevágni – fórumoztam már más témában, nem vágyom vissza – de azért bele-bele olvasgatok az ilyen témájú írásokba, hiszen sok hasznos információt meg lehet tudni. (Több oldalon is lehet megfelelő fórumot találni: NLC, Babafalva)




Az interneten bukkantam rá a lehetőségre, hogy van családtervező szolgálat kis országunkban. Igaz csak Budapesten, de nekünk ez most éppen megfelelő. Több oldalon is találtam rá utalást, végül sikerült megtalálni a saját honlapot. Nos nem éppen informatív, sokkal okosabb nem lettem. Próbáltam őket telefonon elérni nem jártam sikerrel, bizonyára nem a megfelelő pillanatot kaptam el. Az oldalukon talált rendelési időt és az általuk kínált szolgáltatások átböngészve végülis arra jutottunk, hogy ez kimarad az életünkből. Akit esetleg érdekel, az itt talál róluk infókat.

Azért a fentieken kívül is van még lehetőség az internet pozitív oldalát bevetve a tudatos készülődésre. Vannak ilyen-olyan peteérést kiszámító kalkulátorok (Babafalva kalkulátor, NLC kalkulátor), ami azért nem rossz. Lehet oda-vissza számolgatni a gyerek születését.


Létezik a Jónás naptár elnevezésű csoda módszer, amivel állítólag a születendő gyermek nemét lehet meghatározni. Nos ezt visszanézegettük a családban, amennyire tudtuk, olyan 70%-os arányban stimmel, a többi helyen, ahol nem pontos, ott azért nem pontos, mert semmilyen nemet nem adott meg. Olyat nem találtunk, hogy ellenkezőt jelzett volna. Azért én ezt fenntartásokkal kezelem csak és inkább játéknak tekintem, mint véresen komolynak. (Pontos használati leírás a Babafalván) Angol nyelvű oldalakat pedig a google segítségével itt találhatunk.





Egy kínai nem meghatározós naptárt is találtam. Ami szerintem még a Jónás naptár tudományos szintjét sem közelíti meg, de attól még ide tartozik és jópofa. Az számításához azonban a ránézésnél azért többre van szükség: a Velveten olvashatók a részletek, bevallom, hogy én nem jutottam megoldásra, de jót szórakoztam:)