2009. november 3., kedd

Tünetek

A várandósság tipikus tünetei (a netről innen-onnan összeböngészve, biztos van, ami kimaradt, de ezeket találtam tipikusnak) és hogy ezekből én mit és hogyan tapasztalok:



Hányinger, öklendezés, hányás – még csak meg sem környékezett ilyen érzés, a doki szerint az alacsony vérnyomású kismamák nem hányósak, legyen igaza.

Érzékeny mellek – na ez van, főleg a bimbók, de inkább csak emberi (KáeM és saját) érintésre, ruhákra meglepően nem.

Fáradságérzet - időnként semmiből előugró ólmos, majd leesik a fejem fajta.

Alkalmankénti szédülés – hát ez az alacsony vérnyomás miatt előfordul, de a reggeli tejeskávé (és napközbeni fekete tea) ivás óta nem jelentkezett

Gyakori vizeletürítés – igen, még éjszaka is és ezzel kapcsolatosan megnövekedett folyadék fogyasztás is.

Székrekedés – nem jellemző és akkor finoman és nőiesen fogalmaztam

Bélgázok – hát igen, teljesen érdekes, mert útjuk kifelé nem annyira zavartalan, mint amennyire azt székrekedés mentes állapot indokolná. Időnként ébredek bélgázok és bálmozgások okozta hasfájásra.

Gyomorégés, feltörekvő gyomorsav – ritkán, de a borsmenta tea csodákra képes.

Vérző fogíny – hát eddig nem tapasztaltam, de mivel volt korábban és azóta is azt a fogkrémet használom, ami elmulasztotta lehet, hogy ez az ok, vagy még nincs.

Orrfolyás - nincs

Orrdugulás - nincs

Fejfájás – nem gyakrabban, mint eddig, és itt is csodákra képes a borsmenta tea.

Hüvelyi folyás – igen, semmi kóros

Visszerek jelei – nem tapasztaltam

Teltségérzet - nincs

Különös haj - és bőrelváltozások – kisimultak:)

Enyhén duzzadt láb, boka, arc vagy kéz – nincs

(Éjszakai) izomgörcs (főként vádli) – ilyen volt korábban is, most is egyszer, de állítólag a vashiány okozza, így a sok cékla megoldást lehet.

Hangulat ingadozások – nem jellemző

Kívánosság – eddig nem jellemző

Fokozott orrműködés, fokozott érzékenység a szagokra – előfordul, de azért nem érzem magam vadászkutyának



Érzékenység (lelki) – hát igen, hamarabb hatódom meg, mint várandósság előtt, de sosem volt nehéz pityergésre késztetni.

KáeM szerintem jó kismama vagyok eddig, a főnökasszonyom szerint pedig nagyon boldog és kiegyensúlyozott (szerinte sugárzom és szerinte éppen emiatt nem is fogom tudni sokáig titkolni)