2011. február 6., vasárnap

Az első 12 hét




Így hogy elértem a 12 hetet, gondoltam összefoglalom, hogy mit is tapasztaltam eddig.
- Mellérzékenység, feszülés, növés - ezt az első pillanattól, lényegében ez volt az egyik tünet, amiből már a teszt előtt sejtettem, hogy babásodunk.
- Megváltozott illat - ez volt a másik teszt előtti árulkodó jel. Intim és nem annyira intim területeken egyaránt más lett az illatom (szagom?:P)
- Gyakori mosdólátogatás - éjszaka szerencsére általában csak egyszer, de napközben igencsak gyakran.
- Folyás - volt már életemben, de most állandósult. Nincs kellemetlen szaga, de azért néha rémisztő tud lenni, mert van amikor olyan érzés, mintha éppen nagy lendülettel megérkezne a menszi:S (Megkérdeztem a dokit/utána olvastam teljesen normálisnak minősítik, mint a folyást, mind az érzést.)
- Alhasi (mintha megjönne) és hüvelyfájdalom - na ez természetesen az első alkalommal igen rémisztő volt, mert tényleg úgy görcsöltem, mintha, pedig ritkán szoktam. Aztán jött a feszítő hüvely fájdalom is. Erről is informálódtam a dokinál, mind a kettőre az mondta, hogy teljesen normális, nem ad aggodalomra okot, főleg, ha nem kíséri vérzés.
- Szomjúság - sokkal többet iszom, mint korábban.
- Esti (!) émelygés - nos engem lefekvés előtt, az utolsó pohár víz elfogyasztása után kap el. Ami azért sem vicces, mert ilyenkor még szomjas vagyok, de már nem merek inni, nehogy lendületből érkezzen vissza.
- Álmok – minden éjszaka álmodom…gondolom eddig is álmodtam, de most emlékszem is rájuk. Nagyon realisztikus álmaim is vannak, jók és rosszak egyaránt.
- Kívánósság - mikor megkérdezték, hogy kívános vagyok-e, rávágtam, hogy nem, aztán elgondolkodtam, hogy talán mégis, tekintettel arra, hogy szinte minden délután rám tör a (kelt tésztás) sütemény evés iránti olthatatlan vágy. (Na jó, azért feloldom, mert sütök valamit gyorsan) Ha nem sütemény, akkor fagyi, ebből is édesebb fajta. (Eper minden mennyiségben...KáeM meglepett két doboz friss eperrel is:)) Ha egyébként hinni lehet a népi babonákban, akkor ez az édességmánia kislányra utal (nálam meg főleg, hiszen inkább sós és savanyú szájú vagyok alapjáraton.)
- Hátfájás - ez viszonylagosan új tünet, de nem minden pózban kényelmes feküdni/ülni.
- Vadászkutya szaglás - kezdetben csak éreztem a szagokat és adott helyzetben simán ki tudtam érezni több különbözőt is egy összekeveredett helyzetből. Mostanra már oda is eljutottunk, hogy vannak illatok, amiktől falra mászom (pl. egy régen kedves tusfürdőé).
- Fogérzékenység – tekintettel a fogaim minőségére várható volt. Rendes voltam, mert a fogorvos barátnőmmel mindet megcsináltattam tavaly tavasszal. Már akkor megbeszéltük, hogy a szokásosnál gyakrabban fogok találkozni vele a várandósság alatt. A 12 hetes UH után jelentkezem is nála:)
- Fokozott izzadás - gondolom ez részben azzal függ össze, hogy - ahogy fogalmazni szoktam - kotlok, vagyis alapból magasabb a testhőmérsékletem, mint átlagosan, részben pedig azzal, hogy nem éppen vékonykán kezdtem neki a várandósságnak.