2011. április 14., csütörtök

Szülésfelkészítés szerintem 0. - Általánosságok

Nos mivel nem voltam elégedett azzal amit kaptunk, hát gondoltam jöjjön a csináld magad módszer. Jöjjenek akkor szépen sorban az okosságok, amiket itt-ott találtam a szülésfelkészítés témáival kapcsolatosan. KáeM keresett több részhez oktató videót.



Ha szigorúan vesszük az alábbi témák érintettek általában a szülésfelkészítés keretein belül:
  • A várandósság (változások, életmód, vizsgálatok)
  • Vajúdás, szülés, császármetszés
  • Szülészeti érzéstelenítési eljárások
  • Gyermekágy
  • Újszülött ellátás és szoptatás
  • Kórházi és otthoni kelengye
  • Terhesség és szülés jogi háttere
Nos nem feltétlenül értek egyet már a témákkal sem....a szülésfelkészítő tanfolyamnak szerintem már kevéssé kell érintenie a várandósságot, hiszen mire ezekre a tanfolyamokra elmennek a párok, addigra a várandósságnak általában már több, mint a felén túl vannak. A többi téma, ha megfelelően kerül prezentálásra jó lehet. Nos ezen véleményem fényében jöjjön akkor szülésfelkészítés alá mi:)

Találtam online tanfolyamokat - bevallom nem néztem végig az őket: