2011. augusztus 24., szerda

A bürokrácia...tapasztalatok

Nos a háttér leírása után, nyilván nekünk is el kellett intézni mindent. Jöjjenek most a tapasztalatok. Például, hogy a kölöknek lassan több kártyája van, mint nekem:P

Zsebi lepapírozása

Az anyakönyvezés
Ezt lényegében a kórház intézte, elvitték a szükséges papírokat, visszahozták, ami visszajárt. Annyi dolgunk volt, hogy telefonáljunk, hogy elkészült-e, majd érte menjünk. Hétfőn vitték el, szerda délutánra már a kezünkben volt Zsebi anyakönyvi kivonata és a lakcímkártyája. Ezzel kapcsolatosan vicces sztori, hogy mikor elővettük a kártyát megnézni, hogy mégis mi lett a személyi száma, én viccesen közöltem a kártyát keresgélő KáeMmel, hogy ha hármassal kezdődik a személyi száma, akkor zseni...persze hármassal kezdődik:P (Bevallom fogalmam sem volt, hogy ez közben változott, s első körben nem is értettük, hogy miért is volt szükség a változtatásra, hiszen nem fogyhatnak el a számok, tekintettel arra, hogy a dátum is része a személyi számnak...aztán leesett, hogy nem a teljes dátum)

TAJ kártya
Ahogy az ígéret szólt, ezt postán kaptuk meg. Konkrétan augusztus 12-én pénteken, szóval elég gyorsan.

Adókártya
Erről a neten nagyon eltérőek voltak az információk, végülis nem kellett semmit tenni, ezt is küldték postán. Konkrétan tegnap futott be a levél.

Megdolgoztunk érte, de nem is lett rossz;)
Személyi igazolvány
Ehhez a helyi okmányirodába kellett bemennünk....kértem előzetesen időpontot. Azzal a kérdéssel, hogy lehet-e a babának ügyfélkaput is igényelni. Erre is igenlő választ kaptunk, na és időpontot. Meg pontos infót, hogy a személyihez mi kell. Be is mentünk, az első időpont az ügyfélkapura vonatkozott...ahogy kiderült, hogy személyi nélkül nem lehet és nem elég hozzá az igénylés, a kész kártya kell. Ezen, na meg azon, hogy annak ellenére, hogy időpontunk volt nálunk jelentősen később érkezők sokkal előbb bejutottak rendesen felhúztuk magunkat. Azért bosszantó, hogy aki a tájékoztatást adja nem tudja pontosan, hogy mit hogyan lehet. Végülis az okmányiroda csoportvezetője elnézést kért, és talán - úgy tűnt - meg is értette, hogy mi volt a problémánk. Végülis a személyi igazolvány igénylést sikerült elindítani, bár a 20 perces eljárás majdnem egy órát tartott, mert nem igen sikerült felébreszteni Gergőt, pedig a képen nyitott szemmel kell szerepelni. Türelmes volt az ügyintéző szerencsére és végül sikerrel is jártunk. Azt mondták két-három hét alatt érkezik meg postán. Három év az érvényessége és mint első kiadás illetékmentes volt. (A továbbiak már nem lesznek ingyenesek, bár a korábbi árakhoz képest sokat javult a helyzet). Az ügyfélkaput végülis így később tudjuk csak elintézni és bevallom nem a helyi okmányirodában fogjuk...megyünk inkább a Kormányablakba;) Ja és hogy miért is akartunk minél előbb személyit a babának, hát mert a szomszédos országokba se mehetünk át nyugodtan, ha nincs irata a gyereknek. Az ügyfélkapuhoz meg azért ragaszkodunk, hogy lássuk, hogy mit is számolnak el tb-re utána...például;)

Piszkos anyagiak

Családi pótlék, Anyasági támogatás
A két Állam Kincstár-os történet. Nem tartottam tőle, mert ha szükség lett volna rá protekcióval is tudtuk volna intéztetni. De kiderült, hogy Vácon lehet intézkedni, csekély sorbanállással. Mint kiderült ott helyben, két helyen is tudtak rajtam segíteni, mivel mosolyogva érkezésünk utána azonnal betereltek egy szobába, a Kormányablak nevű intézményt választottuk. Nagyjából 10 perc leforgása alatt el is intéztünk mindent (előre ki voltak töltve a nyomtatványok és persze nálam volt minden szükséges irat). Egyetlen dolog hiányzott, de erre sehol nem volt információ, mivel bankszámlára kértem az utalás, kértek egy bankszámla szerződést, vagy egy számlakivonatot, mert hogy azon látszik, hogy rendelkező vagyok a számla felett. Bankos vérem persze nem bírt magával, felvilágosítottam az ügyintézőt, hogy a bankszámlakivonaton ugyan nem látszik, hogy ki rendelkezik a számla felett és ki nem, ott csak a tulajdonos neve szerepel. Sebaj, azért lefénymásolta a bankszámlakivonat fejléc részét (nem volt nálunk papíron, viszont hála a szupertelefonnak e-mailben igen, bár kicsit azon is elvitatkoztunk, hogy ugyan mi közük van a banki adatainkhoz és kicsit sem örömmel küldtem át a kivonatot az ügyintézőnek, de nem volt más választás, tekintettel arra, hogy erre tényleg nem voltam felkészülve, hogy szükséges ezt is igazolnom). Az anyasági támogatás tegnap be is futott a számlára, a családi pótlékot visszamenőleges utalással ígérték majd szeptemberben. Meglátjuk;) Mindenesetre a fentiekről szóló határozatok is megérkeztek a tegnapi postával. 

TGYÁS
Ehhez a munkahelyemre kellett látogatni. Itt is kitöltöttem előre mindent és felkészültem a plusz dokumentumokkal, szóval a baba megcsodálásával együtt sem töltöttünk 10 percnél többet a munkaügyön. Naja van előnye, ha az ember tb-kifizető munkahelyen dolgozik. Még annyira felhívták a figyelmemet, hogy mielőtt a TGYÁS lejár fogják e-mailben küldeni a GYED-hez kitöltendő nyomtatványt...szeretem a modern világot;) Itt is kaptam for info papírost a postával, hogy mettől meddig számíthatok az ellátmányra, bár annyira nem volt pontos, mint a Kincstár-os határozat, mert hogy összeg egy szál sem volt rajta, így továbbra is kíváncsian várom, hogy mennyi lesz az annyi.