2011. szeptember 1., csütörtök

Babamasszázs

Már a jógás-masszázsos időszakban megbeszéltük Tündivel, hogy mindenképpen jön és kitanít minket babamasszázs témából. Így bevallom alig vártam, hogy leessen a köldökcsonk. Mostanra sikerült összehozni az időpontot...az elsőt múlt hét csütörtökre, a másodikat mostanra.

Az első alkalom
Mivel még nincs pontos napirendünk kicsit tartottam tőle, hogy Zsebi éppen szopizni fog, de azért belevágtunk. Elvileg éppen előtte lakott jól a fiatal úr, bár a szokásos mennyiségnél kevesebbet kért, így már gyanús volt. Mikor Tündi megérkezett, minket gyorsan lekenyerezett egy adag fagyival és már ment is ismerkedni Zsebivel. Pár percig csendben is volt a kölök, ismerkedett, nézelődött, de aztán rájött, hogy hoppá itt nem lesz kaja, így jött az adjatok enni sírás. Nem álltunk ellen, üvöltő gyereket nem nagyon lehet masszírozni. Miután köztes nasinak benyomta a szokásos adagja felé, már le is nyugodott annyira, hogy élvezni is tudja a simogató, nyomkodó mozdulatokat. Ezúttal Tündi simogatta, nyomkodta, nekünk pedig magyarázta, hogy mit hogyan kell. Mikor, hogyan érdemes: tiszta kézzel, fürdés előtt, amikor a baba nyugodt és befogadó, nem éhes, nem álmos, nem kakis/pisis a pelenkája. Mutatta a mozdulatokat, időnként demonstrálta az erősséget, azzal, hogy meg-megnyomkodta az én kezemet/lábamat is. Egy normál tejes masszázs 20 perces kb, de mondta, hogy részeit is érdemes alkalmazni, amikor éppen úgy alakul. Vagy nyilván az emésztésre, hasfájásra ható részt, akkor, ha szükséges. Zsebi eleinte kicsit furcsállotta az idegen kezet, de hamar túltette magát rajta és utána úgy tűnt élvezte a dolgot. A végére egész korrekten bepunnyadt (nem aludt el!).


A második alkalom
Itt már a mi harci feladatunk lett volna a masszázs, ezúttal viszont pont egybe esett az etetéssel. Tündi türelmesen kivárta, míg megetetjük Zsebecs komát, de utána kicsiny fiúnk nem volt éppen befogadó hangulatban. Így igazából, csak pár mozdulatot tudtunk rajta gyakorolni, utána kénytelen voltunk letenni a kiságyába, hogy vissza tudjon zökkenni megszokott ritmusába (kaja utána kis ágy...rövid beszámolót tart az ágyneműn lévő elefántoknak, majd pikk-pakk elalszik). Ezután a jegyzetek alapján átbeszéltük a dolgokat még egyszer, beleírtam amit még Tündi pluszban elmondott. Bemutatót a fenti képen látható macin tartott (Tündi választotta, mint kisbabára legjobban hasonlító plüssállat a lakásban...piszkáltuk is vele, hogy talán nézze meg a gyereket még egyszer:P), illetve egy részét rajtam (amit én persze nagyon befogadóan élveztem:)). Minden esetre a jegyzet és a kétszeri bemutató alapján szerintem nem lesz gond vele, hogy ilyen formán kényeztessük Zsebit, ha éppen masszázsra hangolódott állapotban van.

Nyilván tanulhattunk volna netes videókból, leírásokból is, de a kismamás jóg alatt annyira megkedveltem Tündit, hogy nem is volt kérdés, hogy vele tanulunk:) A két alkalmas oktatás 10 ezer magyar pénz volt. Sajnos elmulasztottam fotózni, ahogy masszírozunk, vagy éppen ahogy Tündi bemutatót tart a medvén, de talán még lesz alkalmam pótolni ezeket a képeket;) (Most aztán marha titokzatosra vettem a figurát:P)

Hogy a masszázs maga konkrétan miből áll, majd írok egy részletesebb bejegyzést - ha nem marad el - fotókkal illusztrálva.