2011. július 25., hétfő

36. hetes kontroll - Dr. Herczegh Szabolcs

Hát eljött ez is az utolsónak hitt látogatás a magánrendelésen...az első találkozáskor szinte elképzelhetetlen volt, de most mégis itt volt és nagyon gyorsan is érkezett el. Még a rendelő előtt összefutottunk a Doktor úrral, mi a reggelit szereztük be, ő az újságot;) Aztán felmentünk és mindjárt meg is volt az első CTG vizsgálat. 10 percet hallgattuk Zsebi ütemes és pontos szívverését, s néhány nem túl erőteljes mozdulatát.


Ezután jött a vizsgálódás - már-már szokásosan mi voltunk az elsők - kapásból vetkőzés következett és alvázkukkolás, kenetvétel. Mondta a doki bácsi, hogy a kenet kicsit fájni fog...hát tényleg fájt kicsit, meg hogy emiatt lehet most egy-két napig némi vérzés/barnás folyás. Ezután még megnézte a méhszájat, bevallom ez sem volt kellemes (talán már említettem, hogy én a terhesség alatt csak szűkebb lettem odalent, nem tágabb). Szóval megállapította, hogy a hormonok megérettek a szülésre, avagy a méhszáj egy ujjnyira nyitva vagyon és teljesen fel van puhulva. Mondta, hogy akkor most megsimogatta Zsebi fejét. S rögtön azt is hozzátette, hogy igen kevés az esély rá, hogy kihúzzuk a megbeszélt időpontig (augusztus 12-ig).


Jött az UH-s kukkolás, mérés. Nehezen, de még belefért minden mérnivaló a képbe, meg is állapítottuk, hogy anyamérleg - aka én - elég pontos, mert hogy 3400 grammnak mérte a gép Zsebit, én pedig 3500 körülinek saccoltam. Az itteni mérések alapján is azt mondta a doki, hogy teljesen szép és felkészült Zsebink a megszületésre. A méhlepény továbbra sem meszes, a magzatvíz mennyisége jó és minőségre tiszta. 

Bár a kép nem adja jól vissza, de éppen az ujját szopizza:)
Ezután beszélgettünk, receptet írtunk, és esélyeket latolgattunk. Azt mondta, hogy 10% esély van rá, hogy Zsebi bent marad augusztus 12-ig. Szerinte jövő héten megérkezik a kis legény, szóval a kispapa jövő hétre már semmiképpen ne szervezzen vidéki megbeszélést:) Kérte, hogy minél előbb intézzem a klinikán a vérvételt, altatóorvosi vizsgálatot. Majd - meglepetésemre - megbeszéltünk jövő hétfőre egy újabb találkozást, CTG-t. Bevallom azt hittem a klinikára fogok CTG-re járni, de végülis teljesen mindegy. 

Ebédidőben pedig gyorsan el is intéztem holnapra a vérvételt, ott helyben pedig megbeszéljük az altatóorvosi időpontot. :)